پایگاه خبری ندا
اشتراک
  • خانه
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • ارز و بورس
  • بهداشت و سلامت
  • فرهنگ و هنر
  • فناوری
  • گردشگری
  • ورزشی
  • حوادث
  • محیط زیست
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
پایگاه خبری ندا
  • خانه
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • ارز و بورس
  • بهداشت و سلامت
  • فرهنگ و هنر
  • فناوری
  • گردشگری
  • ورزشی
  • حوادث
  • محیط زیست
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
پایگاه خبری ندا
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
نگاهی به مرز بین واقعیت و رویا در تولید خودروی ارزان در کشور

نگاهی به مرز بین واقعیت و رویا در تولید خودروی ارزان در کشور

جولای 5, 2021
0

بسیاری از مسوولان صنعتی و روسای بنگاه‌های دولتی، همراه با پایان فعالیت دولت دوازدهم بر وعده و وعیدهای خود افزوده‌اند. آنچه مشخص است دولت‌هایی که در سال آخر یا ماه‌های پایانی قرار دارند با هدف بهبود کارنامه خود، تمایل به دادن وعده‌هایی دارند که زمان تحقق آن نامعین است. در حوزه خودرو اما این وعده‌ها به دلیل مشکلاتی که متقاضیان در دسترسی به محصول با‌کیفیت و قیمت مناسب دارند، بیشتر به چشم می‌آید.
خودروی ارزان با کیفیت و تیراژ مناسب تقریبا وعده تمام مدیران خودروساز در دولت‌های گذشته بوده، حال آنکه به دلایل واضح و مشخص هیچ‌گاه عملی نشده است‌. در این زمینه روز گذشته نیز فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران‌خودرو در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت از برنامه‌ریزی این شرکت برای تولید خودروی ارزان گفت‌. وی درباره تولید خودروی ارزان‌قیمت عنوان کرد یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در حوزه خودروسازی همواره مورد نقد بوده، بهای تمام شده تولید خودرو است و یکی از راهکارهای کاهش قیمت تمام‌شده، طراحی خودرو و حرکت به سمت پلت‌فرم‌های مشترک است‌. وی همچنین به تجربه جهانی کاهش هزینه تولید پرداخته و عنوان کرده تولید در بالاترین تیراژ نیز یکی دیگر از راهکارهای کاهش قیمت تمام‌شده است زیرا هرچه تیراژ تولید افزایش یابد، هزینه تمام‌شده کاهش خواهد یافت. مقیمی به عنوان مدیرعامل بزرگ‌ترین شرکت خودروساز کشور به‌طور حتم بر اساس تجربیات شرکت‌های تولید‌کننده بزرگ دنیا، به تبیین مسیرهای کاهش هزینه تولید پرداخته و این در شرایطی است که مسیر خودروسازی کشور ما برخلاف مسیر جهانی در حرکت است. آنچه مشخص است طی سال‌های گذشته به‌خصوص در سه سال تحریم، خودروسازان هر چه بیشتر بر تیراژ محصولات تولیدی خود افزوده‌اند، با زیان بیشتری روبه‌رو شده‌اند. از سوی دیگر خودروهایی که داخلی‌سازی بیشتری هم داشتند به دلیل ناتوانی در پاس کردن استانداردهای ۸۵گانه از خطوط تولید خودروسازان خارج شدند. پراید و پژو ۴۰۵ جی ال ایکس دو خودروی پرتیراژی بودند که از قضا ارزان‌ترین محصولات تولیدی کشور هم محسوب می‌شدند. با این حال سال گذشته خودروسازان مجبور به توقف خط تولید این دو محصول شدند. تجربه خودروسازی کشور طی چند سال گذشته نشان داده خودروی ارزان با تیراژ بالا نمی‌تواند مطابق استانداردهای ایمنی و رفاهی باشد چرا که تولید چنین خودرویی با این معیار‌ها به‌طور حتم گران تمام خواهد شد. با آگاهی از این موضوع سال گذشته وزارت صنعت اعلام کرد سه گزینه تولید میکروکارها (Micro Car)، تولید خودرو با موتور کم‌مصرف و موتورسیکلت‌های چهارچرخ را در دست بررسی دارد. این وزارتخانه نیز به‌طور حتم به این موضوع واقف است که با توجه به هزینه تولید و همچنین استانداردهای اجباری تولید، خودروی ارزان نمی‌تواند عملی شود. در همین زمینه، رضا نجفی‌منش رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان با توجه به تجربه جهانی، چندی پیش در گفت‌و‌گو با «‌ایرنا» عنوان کرده بود خودرویی که بتواند استانداردهای ۸۵گانه مدنظر سازمان ملی استاندارد را پاس کند نمی‌تواند کمتر از ۶ هزار دلار قیمت داشته باشد که با نرخ این روزهای ارز بیش از ۱۵۰ میلیون تومان تمام می‌شود.

اشتراک‌گذاری197توئیت123ارسالاسکن
Advertisement Banner
نوشته‌ی بعدی
سید حسن نصرالله: هدف «فتنه سیاه» فراموشی فلسطین بود

سید حسن نصرالله: هدف «فتنه سیاه» فراموشی فلسطین بود

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های پیشنهادی

انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران

انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران

می 6, 2025
تفاهم نامه سازمان متخصصین و مدیران ایران با مدیریت سازمان مناطق آزاد

تفاهم نامه سازمان متخصصین و مدیران ایران با مدیریت سازمان مناطق آزاد

آوریل 21, 2025
هلدینگ اسپیدار ترویج فرهنگ ارزش‌آفرینی

هلدینگ اسپیدار ترویج فرهنگ ارزش‌آفرینی

آوریل 21, 2025
کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران

کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران

آوریل 20, 2025
لینک ها: | شلوار | یدکیو | ذغالیها | ولوزماجور | تارپودکارپت | کتیرو | دالمیکر | دانه روغنی | کلپوره | روسریگلی | اویلانجین | ویلان | یوپیاسمارکت | فیتپینو | آیگرپ | اوتو | بستسالمون | ایرانتولزمارکت | پوشینه مبل | آیرادیاتور | آیاسنشیال اویل | ایرانی بازی | فیشمیش | زیراندازآنلاین | گلسوب | Arad Branding

انتخاب سردبیر

انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران

می 6, 2025

تفاهم نامه سازمان متخصصین و مدیران ایران با مدیریت سازمان مناطق آزاد

آوریل 21, 2025

هلدینگ اسپیدار ترویج فرهنگ ارزش‌آفرینی

آوریل 21, 2025

کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران

آوریل 20, 2025

تأثیر گفت‌وگوهای منطقه‌ای بر انتظارات اقتصادی و تصمیم‌های کسب‌وکارها

آوریل 19, 2025

مجاهد حاج نوری کمیل المالکی، دبیرکل محترم حزب الدعوه اسلامی.

آوریل 18, 2025

اهداف نهضت امام حسین (ع) اثر استاد ابراهیم صنوبر

آوریل 16, 2025
Advertisement Banner
  • تبلیغات
  • دباره ما
  • تماس با ما
دنبال کنید:

کلیه حقوق این سایت برای پایگاه خبری ندا محفوظ می باشد!

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • ارز و بورس
  • بهداشت و سلامت
  • فرهنگ و هنر
  • فناوری
  • گردشگری
  • ورزشی
  • حوادث
  • محیط زیست

کلیه حقوق این سایت برای پایگاه خبری ندا محفوظ می باشد!