افزایش ۲۰ درصدی کاربران بانک صادرات ایران و رسیدن به ۲۱۴ هزار کاربر نشان از نقش آفرینی گسترده سامانه صورتحساب اینترنتی این بانک دارد.
به گزارش پایگاه خبری ندا به نقل از پول نیوز، برای هر اقدامی به نقل و انتقال مالی نیاز است، اما مفهوم نقل و انتقال مالی مدتهاست تغییر پیدا کرده است. دیگر خبری از انتقال فیزیکی پول مطرح نیست و مردم میتوانند بدون آنکه وجه فیزیکی جابجا شود، کار کنند و حقوق بگیرند یا بپردازند، کالا بخرند و تسویه حساب مالی کنند، به کشور دیگر بروند و ارز را در فضای مجازی منتقل کنند و بسیاری اقدامات دیگر که نشان میدهد ماهیت نقل و انتقال مالی تغییر کرده است. در این شرایط بانکها روز به روز اهمیت و جایگاه خود را به اشخاص حقیقی و حقوقی تحمیل میکنند.
ضرورت کوچ به فضای مجازی
کم رنگ شدن نقل و انتقال فیزیکی پول نشان میدهد که باید بیش از ۹۰ درصد امور مالی در فضای مجازی صورت پذیرد. نکتهای که اهمیت ورود به فضای مجازی را بیش از پیش مورد تاکید قرار میدهد، بحرانهای ناشی از مراجعه به بانکهاست. ترافیک، آلودگی هوا، اتلاف وقت، خطرات ناشی از رفت و آمد همچون زورگیران، کیف قاپ ها، موبایل قاپها و بسیاری موارد دیگر بیانگر اهمیت کوچ کردن به فضای مجازی است.
تنوع خدمات بانکی
آنچه باعث افزایش مراجعه به بانک میشود، تنوع خدمات بانکی است. از پرداخت فیشها و اقساط تا درخواستها و دسترسی به حسابها، گستردگی خدمات بانکی با نشان میدهد. اما بانکها بیکار ننشسته اند و دایم در تلاش هستند تا خدمات بیشتر و بهتری به مشتریان ارایه دهند. آنچه حساسیت مشتریان را برای مراجعه به بانکها بیشتر میکند، گردشهای مالی متنوع و مختلفی است که روزانه صورت میگیرد. گردشهای مالی بسیار باعث میشود تا فرد نسبت به موجودی خود آگاهی لازم را نداشته باشد یا نداند دلیل کاهش موجود چیست. به همین دلیل لازم است دسترسی به گردش مالی بیشتر شود. اما مشتریان ناچار میشوند با مراجعه حضوری به بانک، گردش مالی تهیه کنند که هم زمانبر است و هم هزینههای بسیاری در قالب پرینت گرفتن به بانک و نظام اقتصادی کشور تحمیل میکند.
اهمیت صورتحساب اینترنتی
در این شرایط دسترسی اینترنتی به حساب و دیدن گردش مالی اهمیت ویژهای مییابد که بانک صادرات درک درستی از این مهم داشته و دریافت صورتحساب اینترنتی را در دستور کار قرار داد. با ایجاد سامانه دریافت صورتحساب اینترنتی، تحولات قابل توجهی در بانک صادرات صورت گرفت که با گذشت سه ماه از بهروزرسانی قابلیتهای جدید سامانه صورتحساب اینترنتی این بانک، تعداد مشتریان حقوقی و حقیقی استفادهکننده از این خدمت با ۲۰ درصد افزایش به ۲۱۴ هزار کاربر رسید.
دسترسی بدون نیاز به مراجعه
نکته مهمی که در این کاربری تعریف شده، دسترسی شرکتها، سازمانها و صاحبان کسب و کارهای خرد و کلان و مشتریان بزرگ حقوقی و حقیقی بانک صادرات ایران به صورتحسابها و جزییات قراردادهای تسهیلاتی بدون حضور در شعبه است. مشتریان بانک صادرات ایران میتوانند با مراجعه به نشانی اینترنتی: https://billing.bsi.ir و ثبتنام در سامانه صورتحساب اینترنتی، به صورت غیرحضوری صورتحساب تسهیلاتی خود را مشاهده کنند.
افزایش رضایت و خدمات با آمار
افزایش نزدیک به ۲۰ درصدی استقبال مشتریان از این سامانه در سه ماه اخیر، نشاندهنده رضایتمندی از توسعه خدمات بانک صادرات برای ذینفعان بیش از ۸۰۰ هزار حساب در این بخش دارد. مشتریان بانک صادرات ایران میتوانند برای دسترسی سریع و راحت به صورتحساب اینترنتی، به صفحه اصلی سایت بانک مراجعه و در منوی بانکداری الکترونیک، وارد لینک خدمات اینترنتی شده و گزینه مشاهده صورتحساب را انتخاب و صورتحساب خود را مشاهده کنند. با استفاده از این امکان، میتوان در هر لحظه، تمامی حسابهای خود را در سیستم متمرکز سپهر مشاهده کرده و از گردش حساب، وضعیت آخرین تراکنش و مانده حساب مطلع شد. مشاهده در لحظه صورتحساب سی گردش آخر و صورت حساب متمرکز سپهر در محدوده تاریخ مشخص از دیگر امکانات سامانه صورتحساب غیرحضوری در سایت بانک صادرات ایران است.