پایگاه خبری ندا
اشتراک
  • خانه
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • ارز و بورس
  • بهداشت و سلامت
  • فرهنگ و هنر
  • فناوری
  • گردشگری
  • ورزشی
  • حوادث
  • محیط زیست
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
پایگاه خبری ندا
  • خانه
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • ارز و بورس
  • بهداشت و سلامت
  • فرهنگ و هنر
  • فناوری
  • گردشگری
  • ورزشی
  • حوادث
  • محیط زیست
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
پایگاه خبری ندا
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
چین پیشتاز روند صنعت خودرو در جهان است

چین پیشتاز روند صنعت خودرو در جهان است

آوریل 28, 2023
0

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو شانگهای روز پنجشنبه در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های ملی (شانگهای) به پایان رسید، جایی که تقریباً 1000 شرکت خودروسازی جهانی در آن رقابت کردند تا بهترین محصولات خود را در طول این نمایشگاه 10 روزه به نمایش بگذارند.

این نمایشگاه که با نام نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۳ نیز شناخته می‌شود، نه تنها روندهای تکنولوژی در بازار جهانی خودرو را پیش‌بینی می‌کند، بلکه قدرت و اطمینان خودروسازان در حال رشد چین را در مواجهه با غول‌های خودروسازی شناخته شده جهانی نشان می‌دهد.

اولیور بلوم، رئیس هیئت مدیره فولکس‌واگن در این نمایشگاه به شینهوا گفت: «چین با سطح بالای نوآوری‌اش، یک سرعت‌سنج مهم برای کل صنعت خودروسازی است.»

نکات برجسته زیر نگاهی اجمالی به نمایشگاه خودرو شانگهای 2023 و نقش پیشرو چین در صنعت خودروسازی جهانی دارد.

برندهای بومی

در رویداد امسال، سالن نمایشگاهی که برندهای داخلی خودروهای انرژی نو مانند NIO، Li Auto، XPeng  و ZEEKR را گرد هم می‌آورد، مملو از کارشناسان، نمایندگان رسانه‌ها و تماشاگران داخلی و خارجی بود.

ژو مینهائو، رئیس شورای ارتقای تجارت بین المللی شانگهای و یکی از برگزارکنندگان این نمایشگاه گفت: «پیش از این، غرفه خودروهای لوکس محبوب ترین مکان در نمایشگاه خودرو بود. با این حال، محبوب ترین نقطه در حال حاضر، منطقه نمایشگاهی شرکت های خودروسازی چینی است.»

مدیران غول‌های خودروسازی جهانی مانند فولکس واگن، مرسدس بنز، بی‌ام‌و و تویوتا را می‌توان دید که از غرفه‌های برندهای چینی دیدن می‌کنند تا از رشد سریع صنعت خودروهای انرژی نو چین مطلع شوند.

بلوم گفت که به همه رقابت ها احترام می گذارد و علاقمند است که بداند شرکت های دیگر چگونه فکر می کنند. او گفت: «من از برندهای خودروی چینی مانند BYD، NIO،XPeng  و دیگران (در طول نمایشگاه خودرو) بازدید خواهم کرد. برای من، این همیشه الهام بخش است.»

از نظر ژو، در گذشته نمایشگاه خودرو شانگهای این اتفاق نادر بود و نشان دهنده این است که مارک های چینی جهشی کیفی داشته اند، به ویژه در زمینه انرژی های جدید و فناوری هوشمند روز.

آمار انجمن خودروسازان چین نشان می‌ دهد که در سه ماهه اول سال جاری، فروش خودروهای سواری با برند داخلی با 5.3 درصد افزایش سالانه به 2.68 میلیون دستگاه رسید که 52.2 درصد از کل فروش خودروهای سواری در چین را به خود اختصاص داده است. سهم بازار برندهای خودروهای برقی داخلی در سال گذشته از 80 درصد فراتر رفت.

برقی سازی

طبق گزارش انجمن خودروسازان چین، فروش  خودروهای انرژی نو چین در سال گذشته تقریباً دو برابر شد و به 6.89 میلیون دستگاه رسید که بیش از یک چهارم کل فروش خودرو در بزرگترین بازار خودروی جهان را به خود اختصاص داده است.

با وجود رکود در کل بازار خودروی چین در سه ماه اول سال جاری، فروش خودروهای انرژی نو در مجموع نزدیک به 1.59 میلیون دستگاه بوده که نسبت به سال گذشته 26.2 درصد افزایش داشته است. سهم بازار خودروهای انرژی نو در بازار خودروی چین در همین مدت به 26 درصد رسید.

بلوم گفت: سرعت رشد در اینجا بسیار سریعتر از سایر مناطق جهان است.

آمار نشان می دهد که تولید کننده پیشرو خودروهای انرژی نو چین، BYD، فولکس واگن و تویوتا را پشت سر گذاشت و با فروش کل 440 هزار و 798 خودرو، به پرفروش ترین برند خودروهای سواری در سه ماهه اول در چین تبدیل شد.

 

هوشمندی

فرانسوا ماریون، قائم مقام شرکت فرانسوی Valeoدر امور ارتباطات و روابط با سرمایه‌گذاران، گفت: «دو انقلاب در دنیای خودرو اتفاق می‌افتد. یکی برقی‌سازی و دیگری رانندگی خودکار و کمک راننده است. چین در این دو جهت پیشتاز است.»

انواع فناوری های هوشمند و دیجیتال داخلی برای مدل های خودرو در نمایشگاه خودرو به کار رفته است. در آستانه نمایشگاه، غول فناوری چینی هوآوی از جدیدترین سیستم رانندگی خودران خود، ADS 2.0 رونمایی کرد که قابلیت عملکرد بدون تکیه بر نقشه‌های با دقت بالا را دارد. اولین مدلی که از این سیستم استفاده کرد، نسخه رانندگی هوشمند پیشرفته AITO M5 از برند چینی EV AITO، یکی از نمونه های درخشان در این رویداد بود.

 

جهانی شدن

آمار نشان می دهد که در سال 2022، چین بیش از 3.11 میلیون دستگاه خودرو صادر کرد و از آلمان پیشی گرفت و به دومین صادرکننده بزرگ خودرو در جهان تبدیل شد. این روند در سه ماهه اول سال جاری ادامه یافت و چین بیش از 990

 

هزار خودرو صادر کرد که نسبت به سال گذشته 70.6 درصد افزایش داشت.

صادرات خودرو چین در دو سال گذشته تقریباً یک میلیون دستگاه در سال افزایش یافته است که دلیل آن بهبود رقابت در زنجیره تأمین، کیفیت، فناوری و برندهای این کشور است.

بیشتر خودروسازان چینی دیگر از بازارهای موجود خود از جمله آسیای جنوب شرقی و آمریکای لاتین راضی نیستند و اکنون بازار اروپا را در نظر گرفته اند. در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۳، برندهای نوظهور خودروی چینی مانند ZEEKR، NETA  و HiPhi برنامه‌های خود را برای رفتن به اروپا که تحت سلطه غول‌های خودروسازی جهانی است، اعلام کردند.

زیکر، یک برند خودروهای برقی از غول خودروسازی چینی جیلی، اعلام کرد که اولین خودروهای آن برای اروپا امسال در سوئد و هلند عرضه خواهد شد. اسپیروس فوتینوس، مدیرعامل شعبه اروپای زیکر گفت که این شرکت تا سال 2026 وارد بیشتر مناطق اروپای غربی خواهد شد و قصد دارد تا سال 2030 به یک برند پیشرو در بازار خودروهای برقی در اروپا تبدیل شود.

بلوم گفت: «من فکر می‌کنم فرصتی برای برندهای چینی وجود دارد که نه تنها در چین بلکه در سراسر جهان در آینده موفق شوند. برخی از برندهای خودروسازی چین در حال حاضر محصولات بسیار رقابتی در سطح نوآوری بالایی دارند، و اکنون این به آنها بستگی دارد که یک شبکه نمایندگی بسازند و محصولات را بین المللی تر کنند.

اشتراک‌گذاری197توئیت123ارسالاسکن
Advertisement Banner
نوشته‌ی بعدی
خودزنی آمریکا برای مهار چین به حوزه محاسبات ابری هم کشیده شد

خودزنی آمریکا برای مهار چین به حوزه محاسبات ابری هم کشیده شد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های پیشنهادی

انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران

انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران

می 6, 2025
تفاهم نامه سازمان متخصصین و مدیران ایران با مدیریت سازمان مناطق آزاد

تفاهم نامه سازمان متخصصین و مدیران ایران با مدیریت سازمان مناطق آزاد

آوریل 21, 2025
هلدینگ اسپیدار ترویج فرهنگ ارزش‌آفرینی

هلدینگ اسپیدار ترویج فرهنگ ارزش‌آفرینی

آوریل 21, 2025
کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران

کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران

آوریل 20, 2025
لینک ها: | شلوار | یدکیو | ذغالیها | ولوزماجور | تارپودکارپت | کتیرو | دالمیکر | دانه روغنی | کلپوره | روسریگلی | اویلانجین | ویلان | یوپیاسمارکت | فیتپینو | آیگرپ | اوتو | بستسالمون | ایرانتولزمارکت | پوشینه مبل | آیرادیاتور | آیاسنشیال اویل | ایرانی بازی | فیشمیش | زیراندازآنلاین | گلسوب | Arad Branding

انتخاب سردبیر

انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران

می 6, 2025

تفاهم نامه سازمان متخصصین و مدیران ایران با مدیریت سازمان مناطق آزاد

آوریل 21, 2025

هلدینگ اسپیدار ترویج فرهنگ ارزش‌آفرینی

آوریل 21, 2025

کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران

آوریل 20, 2025

تأثیر گفت‌وگوهای منطقه‌ای بر انتظارات اقتصادی و تصمیم‌های کسب‌وکارها

آوریل 19, 2025

مجاهد حاج نوری کمیل المالکی، دبیرکل محترم حزب الدعوه اسلامی.

آوریل 18, 2025

اهداف نهضت امام حسین (ع) اثر استاد ابراهیم صنوبر

آوریل 16, 2025
Advertisement Banner
  • تبلیغات
  • دباره ما
  • تماس با ما
دنبال کنید:

کلیه حقوق این سایت برای پایگاه خبری ندا محفوظ می باشد!

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • ارز و بورس
  • بهداشت و سلامت
  • فرهنگ و هنر
  • فناوری
  • گردشگری
  • ورزشی
  • حوادث
  • محیط زیست

کلیه حقوق این سایت برای پایگاه خبری ندا محفوظ می باشد!